Om meg
Jeg har alltid hatt en fasinasjon for kommunikasjon. Hva er det som gjør at noen oftere får viljen sin enn andre?
I 2004 startet jeg som saksbehandler Inkasso hos det som da het Lindorff (Nå Intrum). Jobben var å behandle inkassosaker via telefon. Jeg hadde mange "a-ha" øyeblikk her. En av de var den dagen jeg synes alle jeg snakket med var sure og kranglete. Jeg sa det til teamlederen min. Hun kikket på meg og sa: "Det er bare du som har vært i alle de samtalene, Martin. Kan det være deg som er årsaken?". En tøff, men god tilbakemelding å få. Jeg følte ikke at jeg var vrang den dagen, men hun hadde jo helt rett i at det var bare meg som var fellesnevneren i samtalene. Kan det hende at små ubeviste handlinger gjorde at jeg ble oppfattet som vanskelig?
I 2005 startet vi med kommunikasjonstrening, og jeg kunne ikke få nok. Stemmebruk, spørsmålstyper, samtalestyring, personlighetstyper, bruk av pauser og listen fortsatte. Jeg leste alt jeg kunne finne, brukte det i samtalene mine og så effekten. Når muligheten åpnet seg for å få være kursholder kastet jeg meg på. Etter hvert ble jeg hovedinstruktør i Lindorff Academy med ansvar for kommunikasjonstrening.
Siden har jeg holdt utallige kurs og foredrag i bransjer fra renovasjon til finans. Underveis har jeg erfart at kommunikasjon kan læres. Det krever fokus og trening, men det kan læres. I 2022 tok jeg skrittet fullt ut og startet for meg selv. Kontakt meg i dag, så kan vi ta en prat om hvordan din bedrifts kundeservice blir ett konkurransefortrinn!